.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساخت تنديس از خيرين شهرساز آمل

سيد محمد پ‍ژومان رييس شوراي اسلامي شهر آمل در سومين نشست مطبوعاتي با خبرنگاران اين شهرستان، با اشاره به اجراي طرحي نو در شهرداري آمل، تصريح كرد: «در اين طرح كه در حال حاضر مراحل مقدماتي آن به پايان رسيده است؛ از خيرين شهرساز آملي براي مشاركت در امر اجراي طرح‌هاي عمراني دعوت خواهد شد.»

به گزارش خبرنگار
شمال نیوز ، سيد محمد پژومان، رييس شوراي اسلامي شهر آمل در نشست خبري اعضاي شوراي شهر با خبرنگاران گفت: در مدت 18 ماه فعاليت شوراي شهر آمل تلاش کرديم فضايي به دور از هرگونه تنش داشته باشيم، چرا که معتقديم در نهايت، ضرر عدم همدلي و تنش، متوجه شهر و شهروندان خواهد شد.

وي در حالي كه تمايلي به انعكاس اين قسمت از صحبت‌هايش نداشت؛ افزود: «قصد داريم تا با ساخت تنديس‌هايي از چهره اين خيرين، آنها را در نقاط عمومي و پر رفت و آمد شهر نصب كنيم.» پژومان همچنين از تشكيل بانك سامان جهت توسعه و بهسازي فضاي شهري خبر داد.
آنچه از ظواهر امر پيداست اعضاي شوراي شهر و شهردار آمل كه همانند همتايان پيشين خود عقيده دارند مشكل اصلي و اساسي بسياري از طرح‌هايي كه سال‌ها اجراي آنها در شهر آمل به طول انجاميده است و از پيشرفت چنداني برخوردار نيستند، كمبود بودجه و اعتبارات مالي است به اين نتيجه رسيده‌اند كه با كمك بخش خصوصي گره كور اين مشكل را به جاي دندان ناتوان شهرداري با دستان قدرتمند خيرين باز كنند.
و اما بشنويد از ادامه جلسه شوراي شهر آمل با جمعي از خبرنگاران اين شهر كه البته داغي بيش از چهل سوال مطرح شده در آن از سوي خبرنگاران، به دليل دادن پاسخ نصفه و نيمه اعضاي شوراي شهر به كمتر از بيست سوال، نتيجه قابل ملاحظه اي در بر نداشت و به شيوه‌اي كاملاً حرفه اي آن قدر وقت‌كشي شد و زمان به درازا كشيد كه كار دنيا برعكس شده و بي‌صبري برخي خبرنگاران حاضر در جلسه براي ترك نشست، سير مصاحبه را به نفع مصاحبه‌شوندگان رقم زد.

پژومان كه وظيفة پاسخگويي به بيشتر سوالات را به عهده گرفته بود ضمن تشريح دستاوردهاي شوراي اسلامي دوره سوم شهر آمل طي 18 ماه گذشته و اعلام شمار كثير مكاتبات انجام گرفته با ادارات و نهادها براي رسيدگي به شكايات مردمي و حل مشكلات و معضلات موجود در شهر، ابراز خرسندي كرد: به زودي اهم عملكرد و مصوبات اين شورا از طريق سايت شوراي شهر آمل در اختيار شهروندان و رسانه‌ها قرار مي گيرد. وي اما از ميزان ثمربخش بودن يا نبودن مكاتبات انجام شده چيزي نگفت. رييس شوراي شهر آمل همچنين با انتقاد از عملكرد اداره برق، اظهار داشت: چنارهاي كاشته شده در بلوار آزادگان در ماه‌هاي قبل، اكنون به بار نشسته است اما چهار سال بعد به خاطر نصب تير برق فشار قوي توسط اين اداره در مسير ياد شده، شهرداري مجبور خواهد شد گردن همه اين درختان را قطع كند. نامه‌هاي ما هم در اين خصوص راه به جايي نبرده است و در آخرين مرحله طي نامه‌اي از ما خواسته‌اند كه من بعد شمشاد و نارنج بكاريد. وي همچنين از واريز شدن 800 ميليون ريال به حساب اداره برق شهرستان آمل براي جابجايي تيرهاي چراغ برق خبر داد. پژومان در ادامه از شناسايي 25 محله در شهر آمل براي احداث بازار روز محلي سخن گفت و افزود: سال 88 بودجه لازم براي اجرايي شدن اين طرح‌ها پايدار مي‌شوند.

از وي سوال شد بنا به گزارش برخي جرايد قرار بود به انجمن معلولان آمل كه در حال حاضر با بودن در مكان استيجاري، از امكانات چنداني برخوردار نيستند مبلغ هفت ميليون ريال از سوي شوراي شهر كمك مالي شود اما كمتر از نصف اين مبلغ تعلق گرفته است، آيا اين خبر را تاييد مي كنيد يا خير؟ پاسخ داد: ماه رمضان سال گذشته 500 ميليون ريال قول مساعدت مالي به اين انجمن داديم اما مسوولان آن در انجام مكاتبات تأخير كردند و از آنجايي كه مصوبات شورا تا دو هفته لازم‌الاجرا نيست زماني مصوبه مربوط به كمك مالي به اين انجمن، حالت اجرايي پيدا كرد كه اعتبارات ماده 16 تمام شده بود و البته با آمدن سال جديد اين موضوع بار ديگر در جلسه شورا مطرح و بلافاصله بودجه مورد نظر اختصاص پيدا كرد. پژومان حرفي از علت تفاوت قابل توجه مبلغ اهدايي، با رقم ريالي اوليه كه اعضاي شورا قول مساعدت آن را داده بودند به ميان نياورد و بلافاصله پاسخ سوال بعدي را عنوان كرد.

وي كه در مورد علت تعلل شوراي شهر در برخورد با معضل جمع آوري كارگران فصلي سخن مي‌گفت، ضمن تأييد گفته‌هاي خبرنگاران و منتقدان در خصوص اين مساله، برهم زدن امنيت جامعه، شيوع بيماري‌هاي خطرناك و حتي توزيع مواد مخدر را نيز از پيامدهاي حضور اين كارگران در شهر برشمرد و افزود: در حال حاضر يك شركت خصوصي پيشنهاد ساماندهي اين كار را مطرح و حل آن را عهده‌دار شده است.
در ادامه حسيني كه كما في‌االسابق به دنبال فرصتي مي‌گشت تا طرح مشاركت شهروندان در بحث توسعه و بهسازي شهري را به عنوان يكي از عملكردهاي شوراي دوره سوم مطرح كند با سوال يكي از خبرنگاران در خصوص تبيين برنامه استراتژي شهري شورا به حدي به وجد آمد كه پرسش مطرح شده را يكي از جالب‌ترين سوالات طرح شده توصيف كرد و با شور و شعف خاصي ضمن ارايه توضيحاتي مبسوط در اين خصوص، اجراي طرح شورا ياران در طي يك سال گذشته را از نقاط قوت بارز و درخشان در كارنامه عملكرد اين دوره از شوراها برشمرد.

از شورا در مورد نرخ كميسيون ماده صد هم سوالاتي شد، اينكه نرخ ياد شده چگونه تعيين مي‌شود و چرا بعضي افراد از تخفيف‌هاي قابل ملاحظه برخوردار مي‌شوند و حسيني نيز به نمايندگي از جمع شوراها نرخ اين كميسيون را مصوب شوراي شهر و ثابت عنوان كرد و گفت: شورا اختيار دارد كه در موارد خاص، از زدن ضريب يك سوم تا سه چهارم به اين مبلغ، استفاده كند.
وي نرخ يا د شده را در مقايسه با ساير شهرها بسيار اندك خواند و ادامه داد: در حالي كه آخرين نرخ مربوط به آمل 24 هزار و 600 تومان است اين رقم در بابل 44 هزار تومان و در ساري 90 هزار تومان مي باشد. هرچند اين رقم نسبت به سال گذشته 10 درصد افزايش يافت است اما باز هم در مقايسه با آن شهرها تفاوت قابل ملاحظه‌اي دارد!!
وي در مورد اينكه شهرداري آمل چه اصراري بر احداث ميادين بزرگي همانند ميدان مير حيدر آملي دارد آن هم در حالي كه در فاصله بسيار كمي از اين ميدان بزرگ، ميدان هزار سنگر قرار گرفته است و از سويي ديگر امروزه كشورهاي پيشرفته دنيا از چهارراه‌ها براي حل مشكل ترافيكي بهره مي‌گيرند، اذعان داشت: «مشاور شهردار آمل در اين مسائل داراي مدرك دكتراي ترافيك است و درستي يا نادرستي اين مسائل را او تعيين مي كند!!» جالب بود اما حسيني كه بسيار حق به جانب از حضور اين وحي منزل در شهرداري آمل تعريف مي‌كرد حتي نام وي را نيز نمي دانست.
اين عضو شوراي شهر انتقاد در مورد اينكه چرا در اين ميدان پل عابر پياده احداث نمي كنيد تا اسباب راحتي و امنيت جاني هزاران دانشجو، دانش آموز و صدها شهروندي كه هر روز مجبور به عبور از اين ميدان هستند را فراهم آوريد يادآور شد: در حال حاضر امكان نصب پل در اين نقطه وجود ندارد و اين كار بايد پس از تعريض صورت پذيرد كه البته در شرف انجام است.

سپس قاسمي ديگر عضو شورا در پاسخ به سوال مطرح شده درباره نقص فني موجود در ميدان ميرحيدر آملي، خاطرنشان كرد: شهرداري بر كار پيمانكاران نظارت دارد و بي شك تا زماني كه نقايص تشخيص داده شده موجود كاملاً برطرف نشود كار تحويل گرفته نمي شود. وي علت بسته ماندن چندين ماهه سالن گران قيمت سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني آمل را با وجود استقبال گسترده شهروندان، قصد شهرداري براي واگذاري اين سالن به بخش خصوصي عنوان كرد!! وي همچنين از اختصاص 450 ميليون تومان بودجه براي ادامه ساخت پارك بانوان در اين شهر خبر داد و افزود: تاكنون براي احداث اين پارك 117 ميليون تومان هزينه شده است.

عضو پاسخگوي بعدي قدرت الله نائيج نژاد بود اما وي بيشتر از آنكه به سوالات در حوزه شهري پاسخ گويد به دليل حضورش در شوراي شهرستان در سمت رياست اين شورا، از خبرهاي مربوط به پيشرفت طرح‌هاي به اجرا گذاشته شده در كل شهرستان از جمله پل رشك كلا سخن گفت. يكي از معدود پروژه‌هاي شهري كه وي در مورد آن به اظهار نظر پرداخت پل چهارم آمل بود كه البته با حذف نام كردان وزير كشور پيشين در دولت نهم، تاكيد كرد: اين پروژه با دستان توانمند آتشپاد دوم حسين عليزاده شهردار آمل افتتاح شد.

محمد حسن روحي عضو دوره اول شوراي شهر آمل و عضو جديد شوراي دوره سوم كه با رفتن تي‌تي‌دژ از جمع اعضاي اين شورا، مجالي دوباره براي حضور در عرصه شوراها را يافته است در سخناني كه نشان از تمايل بي‌حد و اندازه‌اش براي انجام مصاحبه با اصحاب جرايد داشت، پس از همدردي با خبرنگاران به خاطر تحمل پيامدهاي ناشي از برخورد غير منطقي برخي مديران انتقاد‌ناپذير، بر ناقص بودن جواب‌هاي ارايه شده از سوي همتايان خود صحه گذارد و افزود: درهاي كميسون‌هاي شورا براي حضور شما خبرنگاران باز است و شما مي‌توانيد و بايد با حضور در اين كميسيون‌ها و طرح سوال از اعضا، در جريان همه امور قرار گيريد.
جالب‌تر اينكه وي بسياري از سوالات مطرح شده در اين جلسه را پرسش‌هايي مي‌دانست كه خود نيز سال‌ها به دنبال يافتن جوابي براي آنهاست. مسائلي مانند نبود سرويس بهداشتي عمومي مناسب در سطح شهر كه با وجود سال‌ها پيگيري و شكايت مردم، همچنان لاينحل باقي مانده‌اند.

آخرين عضوي كه پاسخگويي بخشي از سوالات به وي محول شده بود سيد قاسم حامدي بود كه با همان بذله گويي و شوخ‌طبعي هميشگي، رشته كلام را به دست گرفت و با گفتن اينكه شوراي شهر بابل به اندازه كابل قدرت ندارد، نظارت وزارت كشور بر شوراها را مانع از انجام بسياري از كارها و محدود شدن اختيارات اين نهاد دانست و گفت: با اين وجود و با توجه به اختياراتي كه داريم حاضر به هرگونه همكاري با سازمان‌ها و نهادهاي فرهنگي هستيم.

وي با اشاره به اينكه بايد از توانمندي‌هاي شهر براي كارهاي فرهنگي بهره گرفت تاكيد كرد: اگر بر فرض مثال سالانه فقط 300 متوفي براي دفن در محل امام زاده ابراهيم(ع) اين شهر داشته باشيم باز هم يك و نيم ميليارد تومان درآمد عايد اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان آمل مي شود؛ حال بماند كه ده ها قبرستان ديگر در اين شهر وجود دارند كه بعضي از آنها مثل قبرستان امام زاده عبدالله(ع) بسيار بزرگ و وسيع اند و همگي آنها زير نظر اوقاف اداره مي شوند؛ شكي نيست كه با چنين درآمدي كارهاي زيادي مي توان انجام داد.

حامدي مهمترين ضعف موجود در آمل را نبود كار تيمي با وجود حضور قويترين و بهترين مسئولين در اين شهر ذكر كرد و گفت: قصد داريم تا با تشكيل ستاد وحدت و توسعه كه هفت عضو شوراي شهر آمل، شهردار، امام جمعه، فرماندار و نماينده مردم شهرستان آمل در مجلس شوراي اسلامي، و معاون استانداري مازندران عضو آن هستند و تا چند روز ديگر كار خود را آغاز مي كند، مشكلات موجود در شهر را بررسي و پيگيري كنيم.
وي در جواب به انعكاس انتقاد رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي از كم توجهي مسئولان شهرداري و شوراي شهر در دادن مجال تبليغات در سطح شهر و اختصاص امكاناتي چون سالن آمفي تئاتر شهرداري براي برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي و هنري در شهر آمل، مقابله به مثل كرد و گفت: هر رييس اداره اي بايد با توانمندي كه دارد براي شهر برنامه‌ريزي كند تا بتواند از كانال‌هايي كه در اختيار دارد بودجه بگيرد؛ حالا ببينيد بابل چقدر مي گيرد، آمل چقدر! چرا؟

جاي تعجب داشت وقتي حامدي از گفت‌و‌گوي دو نفره خود با مسئول حوزه هنري استان مازندران سخن مي‌گفت؛ وي كه مدعي بود راه‌هاي استفاده بهينه از ثروت‌ها و فرصت‌هاي موجود را مي‌داند، بي‌محابا و بدون توجه به حضور خبرنگاران زن و البته تنها همتاي زن خود در جلسه، بار ديگر جملاتش به مسئول ياد شده را تكرار و ادعا كرد: در صورتي كه فقط سينما بهمن آمل به وي داده شود با آوردن يوزارسيف فريدونكناري به اين شهر و دعوت از دختران مشتاق آملي، درآمدزايي چشمگيري ايجاد خواهد كرد. خيلي دلم مي‌خواهد بدانم اين مرد متدين و مذهبي، از دختر خود نيز براي شركت در مراسم تماشاي يوزارسيف دعوت خواهد كرد يا خير؟
ليلا شيردل - خبرنگار شمال نيوز



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

آمنه زارعی از آمل 11 آذر 1387
عالی بود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.